zondag 23 september 2012

stroomdraden en zo...

Volgens de weerverwachting wordt het na het weekend slecht weer dus nu ik nog buiten in de zon kan werken wil ik daar ook gebruik van maken. Als eerste maak ik nu eindelijk de clignoteurs in orde. Dat is maar een paar uurtjes werk  (dankzij de tips van het Jeepforum) en daarna doe ik de laatste dingen met het instrumentenpaneel. Alle gele stickers zijn weg en vervangen voor kleine witte stickertjes met de nummers van het electrische schema. Al zeg ik het zelf, het ziet er goed uit.

  De volgende dag is het prachtig weer maar wordt s'avonds storm en regen verwacht. Ik wil onder de auto aan het werk en de kabelboom isoleren met zelfvulcaniserende tape. Per slot van rekening is alles nu nog prachtig schoon en droog. Maar voor het geval dat het weer omslaat ga ik eerst aan de gang met de huif. Ik ben heel erg benieuwd of die past en hoe het staat.

Het kost even moeite het koord door de rail te krijgen en mijn lief moet me helpen. Daarna trekken we samen, conform de instructie van defensie, de kap over de buizen. Hij zit superstrak omdat ie splinternieuw is. Toch past het perfect al zitten de zijflappen zo strak dat niet alle ogen dicht willen. Die haal ik er dus maar weer af. Die kap moet eerst maar eens oprekken.
De rest van de middag lig ik onder de auto om de draden te isoleren. Dat is een paar uur werk maar moet gebeuren. Terwijl ik daar mee bezig ben herinner ik me dat links achter nog een metalen beschermplaat gemonteerd moet om de draden te beschermen. Die ligt op de plank en zit er in een paar minuten op. Inmiddels begint de lucht te betrekken en ben ik het eigenlijk ook wel zat. Genoeg gedaan dit weekend. Tijd voor een laatste ritje.
De Nekaf start en rijdt prima maar ik ben nog wel een beetje bang voor kortsluiting. Dat moet waarschijnlijk slijten. Alle meters werken, de dashboardverlichting brandt en de richtingaanwijzers doen het. Tijd om te stoppen. Het is weer even mooi geweest.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten