donderdag 6 september 2012

Haast

Na een hele korte nacht beginnen we op zondag weer met de stroom. AJ is in het dashboard bezig en ligt op zijn hoofd onder het dashboard met zijn benen in de lucht, vloekend het klikkertje van de clignoteur aan te sluiten. Ik ben ondertussen met de achterlichten bezig. Er zit een merkwaardige storing in het achterlicht en stoplicht. Als ik het rempedaal in trap brandt rechts de juiste lamp maar links het achterlicht. Ik wissel de draden om maar de storing blijft. Dat is wel heel gek. Ik laat het verder zo want we moeten rijden.

We moeten rijden. Het is al 12 uur en om 16.45 uur gaat de boot. Het wordt nu spannend. Ik start de motor een die loopt inderdaad als een naaimachientje.
We gaan!!!!!!!

Voor het eerst rijd ik in de derde versnelling. De koppeling en de versnellingsbak zijn goed. 100%. Dat is mooi. De bak hoeft er niet uit. We rijden naar het posthuis en pakken daar de duinopgang naar het strand.


We durven niet het strand op. Als we vast komen te zitten kan het een paar uur duren voor we er af kunnen komen en dan mis ik de boot. Op een andere plek testen we de 4-wheel drive. Het is even zoeken maar ook die werkt zonder problemen.
samen met een oude Puch manschappenauto. 


Tijd om te tanken. Ik haal mijn lief op en we gaan nog een stuk rijden. Ik moet door een diepe laag stuifzand en blijf steken. De 4 wheeldrive is niet voldoende dus schakel ik de lage gearing in. Zoals verwacht gaat dat zonder problemen en moeiteloos ploegt de 54 jr oude Nekaf door het zand. Wat is het toch een geweldig Oud Hollands stuk vakwerk.  

Het begint laat te worden. In de lampen zitten nog heel veel storingen maar ik heb leren meten dus daar moet ik uitkomen. De auto is technisch 100% dus ik hak de knoop door. Ik neem hem mee!

Als bewoner van Vlieland krijgt AJ korting op het transport dus besluiten we samen de auto naar de vaste wal te rijden. Als bewoner en persoon die de reservering heeft gedaan moet hij de Nekaf aan boord rijden. Ik zit er naast.

Bij kaartcontrole blijkt dat mijn ticket verlopen is. Ik ben gister vergeten de ticket te wijzigen en moet dat nu doen bij de ticketbalie. Daar krijg ik te horen dat ik niet mee kan. De boot is vol. Het voelt alsof ik een schop in mijn ballen krijg. AJ en mijn lief zijn aan boord. De Nekaf staat in het ruim en ik zie de boot vertrekken. Ik kan wel janken. Ik had de Jeep zo graag van boord gereden. 

Nou ja, er zijn ergere dingen.  Hij staat aan de wal. Alle reserveonderdelen liggen op planken in de garage en   hij is in perfecte staat. Als ik s'avonds met de Koegelwieck thuiskom staan de buurmannen om de auto en maak ik nog een paar pretritten tot het zo donker is dat het onveilig wordt. 
 Volgende week ga ik voor het eerst zelf aan de slag. Prioriteit hebben de verlichting, de richtingaanwijzers en de meters in het dashboard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten