donderdag 6 september 2012

Het zit niet mee

De volgende dag wil ik verder met de stroom maar AJ heeft andere prioriteiten. De carrosserie zit niet helemaal goed op het chassis. Dat wisten we en hadden we eerst bewust gedaan. Nu blijkt dat het toch beter is om de bak op de juiste plek te zetten. DAT VALT NIET MEE. Er is geen beweging in te krijgen omdat de bak inmiddels aan de spatborden en de radiateur vast zit. Met heel veel moeite, 2 krikken (kriks?? geen idee wat het meervoud is) en een hefboom kunnen we hem 2 centimeter verschuiven. Dat is genoeg. Het kost echter uren en ik wil nog steeds rijden. AJ schudt zijn hoofd. Rijden wordt niks vandaag. Mijn humeur wordt er niet beter op. Ik wil rijden. Ik wil de auto mee naar huis. Ik besluit nog een dag te blijven zodat we zondag kunnen rijden. Dat gaat echter noch krap worden. We kunnen niet al teveel tegenslag meer gebruiken.  

Nu moeten we de lichten aansluiten om zonder al teveel overtredingen te kunnen rijden. De koplampen werken binnen een paar minuten en de remlichten doen het ook snel  maar om de rest te kunnen testen moeten we eerst met de meters en schakelaars in het dashboard bezig. Ik word daar niet vrolijk van. Een wirwar van draden vol stickers met letters. Het probleem daarbij is dat verkoper op drie draden de letter H heeft geschreven. Dat kan niet! Gelukkig zijn de defensienummers er ook nog.

Na een hele tijd sleutelen en meten weten we een paar meters te laten werken. Ook zien we dat een paar rode dashboardlampjes werken. Dat geeft hoop. Inmiddels is het zaterdagavond en moeten we stoppen. Mijn lief is gearriveerd een we gaan uit eten. Het wordt morgen nog krap om de auto te laten rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten