zondag 16 september 2012

Schade?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteravond nog wel een uur last had van trilhandjes. Ik heb de balen van die auto. Na een nacht slapen is dat gevoel niet weg en voor het eerst heb ik niet zoveel zin aan de auto te werken. Ik doe het echter wel. Ik zal toch de schade moeten opnemen. Dat valt heel erg mee. Het is niet de accukabel die verbrand is maar de pluskabel van het stopcontact aan de rechter kant van de auto. De helft van de draden is doorgebrand. Dat doet echter niets af aan de auto. Die zou het gewoon moeten doen. Verder is de lucht toevoer naar de benzinetank door midden gebroken. Daar hadden benzinedampen in kunnen zitten. Het had dus erger kunnen aflopen.

Ik heb nog een reserve stopcontact met kabels in een doos liggen maar ik heb nu geen zin het hele dashboard te demonteren om dat contact te vervangen en een nieuwe kabel naar de massasleutel te monteren. Dat komt komende winter wel als ik het dashboard ga schilderen. Nu volsta ik met isoleren van de verbrande kabel. Ik sluit hem niet meer aan.
De rest van de dag besteed ik aan het vastzetten van nog losse (houtje-touwtje) verbindingen. Die zijn er niet veel maar ik wil nu zekerheid voor alles.

Ik kijk daarna wel 10 keer in de motorruimte of ik nog iets zie dat los kan trillen of kan verbranden.
Dan start ik de motor weer. Die start goed en loopt mooi. Er brandt of rookt niets. Uiteindelijk rijd ik hem de garage binnen.
Komende week wordt het k..tweer. Tijd om de huif te monteren. Maar eerst de beugels opknappen. Die zijn bruin van de roest en ik wil niet dat de splinternieuwe huif onmiddellijk onder de bruine roestplekken komt te zitten. Ontroesten. Mooi klusje deze week als er niets op tv is.
Zo'n beetje het slechtste deel van de hele auto. 
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten