vrijdag 14 september 2012

een ezel en een steen of zoiets....

Laat ik nou gister voor mijn werk naar Houten geweest zijn. Dat is maar 60km van Schijndel dus kon ik naar na de vergadering naar de man die op Marktplaats onderdelen verkoopt. Ik had m,n meters en de sensor meegenomen voor het geval dat..... Wilco bleek iemand te zijn met 4 Nekafs en veel verstand  van zaken. De ultieme test was het plaatsen van mijn meters in zijn Nekaf's. Uiteindelijk bleken én de sensor én de meter in het dashboard kapot te zijn. De roestige reservemeter was wel goed.
Met een nieuwe sensor kom ik na dik 2 uur rijden thuis. Hoewel moe ben ik nog in the mood en schuur de roest van de meter en breng een laagje menie aan. De volgende ochtend, voor ik aan het werk ga, breng ik een laagje groene verf aan met een klein penseeltje. De meter ziet er uit alsof ie nieuw uit de doos komt. Prachtig

Aan het einde van de middag, eindelijk klaar met werk, kan ik weer onder de auto duiken. Eerst kranen dicht, slangen aansluiten, koelvloeistof vullen en een nieuwe draad aan de sensor zetten.
Nu ik toch zo lekker bezig ben pak ik gelijk de brandstofmeter mee. Dat blijkt achteraf niet slim. je moet geen twee dingen tegelijk doen.
Ik maak alvast een massadraad aan de tank en duik weer eens onder de auto om hem aan een balk vast te maken. Dan sluit ik even snel de plus aan en monteer een draadje naar het 3w lampje van de VDO meter. Ik moet snel want ik heb een afspraak. Weer niet slim. Ik monteer een massadraad aan de benzinemeter en controleer of alles goed vast zit. Nergens zit, zoals zondag, een min aan een plus vast.

Dan draai ik aan de massasleutel en hoor bak- en braadgeluiden. Ook ruik in onmiddellijk brand. Binnen een seconde heb ik de massasleutel los. @#$%&......... wat is er nou weer mis? Op dat moment passeert een technisch onderlegde buurman. Samen kijken we in het dashboard en als ik hem vertel wat ik heb gemonteerd zie ik het zelf: WEER de plus aan de min vastgemaakt. Onvoorstelbaar.
Ik draai de draden om en doe weer een testje. De brandstofmeter slaat uit een dat is niet goed. De tweede klap heeft ie niet overleefd.

Het zit mij niet lekker. S'avonds om 10 uur haal ik de reserve brandstofmeter uit het roestige dashboard in de doos met onderdelen en monteer hem in de Nekaf. Ook sluit ik de temperatuurmeter aan. Ongeveer 10 keer kijk ik of alles goed zit en dan start ik hem.

Geen storing en de temperatuurmeter werkt. Weer een klein stapje in de goede richting. Ik hoop dat de brandstofmeter het morgen ook doet. Er moet alleen nog een draad van de sensor, onder de auto door, het dashboard in. Nu eerst bier.


 

       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten