vrijdag 26 maart 2021

Intermezzo

 In mijn bio op deze blog staat al jaren: "altijd modelbouwer geweest" en ik had zin om een schaalmodel van mijn eigen Slattie te maken. Maar dan wel echt MIJN slattie. Dus ik op zoek naar het juiste model maar dat was nog wel ff een klusje want alle Jeeps in alle schalen hebben het tweede model grill. Maar.......ergens in september, op Ebay, precies in de juiste schaal (1:20 dus voldoende detail) een Willys MB Slat grill te koop. Daar ben ik dus afgelopen winter mee bezig geweest. En nu is ie klaar. Net op tijd want het seizoen begint. 

  Bak, losse assen en een paar wielen. 


                                                             Op het punt de motor te plaatsen

                                                                        gelukt

                                                            1e details

Slat grill gemonteerd en met heel veel moeite, met jaren oude restjes decals van andere voertuigen, de juiste nummering op de bumper. 

                                                  Samen met zijn kleine broertje, schaal 1:72.

                                                     Zoals het hoort, messing nomenclatura.

             Camouflagenet en geweerhouder. (restjes plastic en een stukje mandarijnen-net) 

                            Jerrycan met waterzak en tassen gemaakt van stukjes vaatdoek :-) 

Helaas, ook na 2 lagen matte vernis nog steeds de randen van het decal zichtbaar. Nou ja...geeft niet.

                          Nog 1x het dashboard. De bestuurdersstoel is net als de mijne verbogen. Onder de bijrijdersstoel, helaas hier niet zichtbaar, de opgevouwen zomerkap.  

En de laatste foto. Oh ja, de motorkap laat ik er expres af. Ik ben namelijk gek op de details van de motor. Uiteraard met een grijze Ford-kop en een pancake filter gemaakt van twee overhemdknoopjes. Ook zichtbaar het eerste model brandstoftank bak. Het enige dat ik nog moet vinden is een geweertje schaal 1:20 om in de leren houder te stoppen. 

OK. Nu weer verder met de oude dame schaal 1:1.  













 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten