maandag 20 augustus 2012

No problems

S'middags gaan we verder. Ondertussen staan de buurtkinderen te kijken en vinden de auto "erg cool meneer." Nu al! Dat belooft wat als ie af is.
We gaan verder met de contactpuntjes. Daar zit meer dan een millimeter afstand tussen en AJ vraagt zich af hoe de Nekaf ooit kan hebben gereden.

                                                     ziet er wel erg gaaf uit.

Daarna checken we het ontstekingstijdstip en draaien de thermostaat er af. Die zit vol troep maar werkt na controle wel goed.

Nog steeds verbazen we ons er over dat alle onderdelen er zo goed uit zien. ook alle schroeven en moeren zitten normaal vast en gaan zonder moeite los.
Op het blok ontdekken we een metalen plaatje van de  hoofdwerkplaats TD van defensie. De motor is in 1990 gereviseerd. AJ denkt dat ie daarna waarschijnlijk maar heel weinig kilometers meer heeft gemaakt.

Omdat het allemaal van een leien dakje gaat draaien we de carburateur van de motor af. Da's lachen want wat in het defensie monteurhandboek staat klopt. Als de bouten normaal los willen hoeft het kleppendeksel er niet af. Petje af voor de zorgvuldigheid van de schrijvers van defensie.

Er zit wat stof in de carburateur maar verder zit alles er perfect uit dus na inspectie schroeven we hem weer dicht.


Bij de bouwdoos zit een nieuwe V snaar set. De twee snaren zetten we op de juiste plek en daarna monteer ik de loeizware dynamo en span de snaren. AJ gaat ervan uit dat de dynamo  vast wel goed zal zijn gezien de staat van de andere onderdelen. En zo niet, hij is er in een paar minuten weer af te halen.  

Het begint aardig schemerig te worden dus het wordt tijd een voor een biertje. AJ weet vrijwel zeker dat we morgen gaan proefdraaien dus voor we stoppen gaan beide accu's aan de lader. 

tzt maar opnieuw in de verf zetten.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten