woensdag 16 oktober 2013

......en verder....

Ik offer een steeksleutel op door 12/13 doormidden te flexen. Met dat korte sleuteldeel krijg ik de moer van de uitgaande vacuümpijp los en kan ik de Redex meter weer aansluiten om het vacuüm te meten. Dat is 0 terwijl het 10 tot 12 -in. moet zijn. Dat is slecht nieuws. Ik vermoed dat het vacuüm membraan los zit dus ik denk dat de pomp er weer af moet.


Toch klopt er iets niet in mijn redenatie en bij navraag bij Chris blijkt dat ik de verkeerde uitgang gemeten heb. Ik moet de leiding meten die naar de ruitenwissers loopt. (op bovenstaande foto rechtsboven) Heb ik dus voor Jan L.. m'n steeksleutel opgeofferd en een uur werk gehad de leidingen los en weer vast te krijgen. Het goede nieuws is dat mijn pomp misschien wel goed is.
Woensdag na mijn werk probeer ik de Redex aan te sluiten  op de goede nippel. Helaas past de moer van de REDex niet. Hij is een halve millimeter te dik. Dat los ik op door de meter aan te sluiten op het deel van het systeem waar de slang van de ruitenwisser aan vast zit. De meter geeft 9 -in. aan.  Dat is 1 -in. te weinig maar lijkt me niet het probleem.
Daarna volg ik nog een par adviezen van AJ en Chris door de stroomverdeler open te maken en de bakelieten rotorkap los te maken om te controleren of die is doorgeslagen.

De bakelieten kap is schoon maar de buitenkap aan de binnenzijde is een beetje vies. Wel is één van de spiraalveren van bougiekabel roestig. Ik maak het schoon en ontroest de veer.

Als dat klaar is begint het te regenen en is het pikkedonker. Ik ga toch nog een klein stukje rijden. Heel misschien lag het aan de roestige spiraalveer. Helaas. Hij blijft flotteren. Komend weekend verder zoeken. Mijn hele zoektocht heeft één groot voordeel: langzamerhand leer ik sleutelen aan oude auto's. En dat was het doel toen ik de Nekaf kocht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten