zaterdag 31 augustus 2013

De letter S (van ontstoord)

Omdat ik met mijn duim nog niet zoveel kracht kan zetten (wat is dat toch een onmisbaar onderdeel van je lichaam) doe ik vandaag een klus die licht is maar veel tijd kost.
In december 2012 heb ik de motorkap kaal geschuurd. Toen kwam ik aan de rechterkant een geschilderde ontstorings "S" tegen in een oud lettertype. Ik nam mij toen voor die letter tzt weer aan te brengen. Voor ik de kap vervolgens groen spoot heb ik er eerst een paar foto;s van gemaakt en precies opgemeten waar die S zat.

























In Word maak ik van het juiste lettertype de S. Zoals ik op de kleuterschool geleerd heb, prik ik de letter over op karton. Met een passer trek ik een cirkel en snijd het geheel zorgvuldig uit.
   Tamponneren is onmogelijk op de gebogen kap dus met een potlood trek ik de vorm over. Daarna schilder ik de S met matte verf en een modelbouwpenseeltje op precies dezelfde plek als waar de S jaren en jaren geleden zat. Het resultaat is prachtig. (al zeg ik het zelf)













Gelijk ook maar de sticker van het eerste legerkorps geplaatst. Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een extra sticker. Bram van Buuren heeft ze niet en die eikel in Nijmegen wil ze me niet verkopen. Nou ja, komt nog wel.
Nu eerst de brandblusserhouder die ik op de kop getikt heb passend maken voor mijn blusser en ontroesten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten