zondag 25 augustus 2013

De bak, deel 4

Zo was ie, iets meer dan een jaar geleden:













En zo sleepten we hem eind augustus 2012 naar de schuur van AJ:












En vanmiddag, eind augustus 2013, tijdens een ritje om het Snitser Mar:

Ik ben er best wel trots op. Maar, wat een werk.

De afgelopen twee weken ben ik iedere avond en ieder vrij uur met de zijkanten bezig geweest. Dat was een klus waar ik als een berg tegenop zag. Ik had zelfs al info gezocht over zandstralen. Uiteindelijk had ik al mijn moed en werklust verzameld om stukje bij beetje met de beide zijkanten te beginnen. Eerst met de hand met schuurpapier 60, daarna met de schuurmachine met korrel 120 en 240, daarna zinkspray en als afsluiting 5 of 6 lagen verf.
Wanneer ik door de week op m'n werk zat kreeg ik regelmatig opmerkingen dat ik zulke leuke zwarte lijntjes rond mijn ogen had. Dat was stof dat na 2 dagen nog steeds via mijn traanvocht op mijn wangen terecht kwam. Een tip dus voor iedereen: DRAAG EEN STOFMASKER!!!!!!!!!!!ALTIJD!!!!!!!!!!!

Vrijdagmiddag en gister heb ik de laatste hand gelegd aan de zijkanten.

Uiteraard kwam ik al krabbend weer een sticker tegen waar door Jan Soldaat gewoon overheen geschilderd was.









En na uren en uren schuren en spuiten het resultaat:













En nog één:

En natuurlijk de originele details: roestig onder ik-weet-niet-hoeveel lagen verf: "Made in USA"


Terwijl de verf droogt kijk ik naar de volgende klus: de gereedschapbak.
Daar is op zich niks mis mee, alleen het rubber ligt er los in en de grendel is weg. Dat rubber zit zo weer vast maar ik vraag me af hoe het met de sluiting zit. Ik kan daar nergens in de handleiding iets over vinden en de enige foto's staan heel klein op de site van Jeepfan. Daar moet ik nog eens rustig over nadenken.

 Zondagmiddag ben ik zo'n beetje klaar en heb ook niet zoveel zin meer. Het is prachtig weer dus mijn lief wil graag een stukje rijden. Dat is net als een paar weken geleden geweldig. Alleen....de motor stottert en brobbelt als ik na iedere versnelling gas geef. Gelukkig heb ik de revisieset voor de carburateur die ik bij Wilco in Schijndel gekocht heb, binnen gekregen. Het volgende hoofdstuk heet dus: "Revisie van de carburateur."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten