maandag 27 augustus 2012

Proefrijden of problemen deel 2

Na het ontbijt wrijven we ons in de handen en checken op ons lijstje wat we allemaal nog moeten doen. We komen tot de conclusie dat we met de motor voorlopig wel klaar zijn. De pedalen zitten ook op hun plek maar kunnen niet bediend worden omdat er geen stoelen in zitten.
Die stoelen zijn een fluitje van een cent maar als we er mee willen beginnen ontdekken we nog een belangrijk ding: de benzinetank!!!

Die is splinternieuw gemaakt door een gepensioneerde metaalbewerker en zou perfect moeten passen. AJ heeft echter zijn twijfels en dat is terecht. De tank past niet. De bocht in de bodem is te ruim en belangrijker, hij is veel te hoog. De stoel past er pas op als we die op busjes zetten. Dat is geen gezicht maar voorlopig niet oplosbaar omdat de maker met vakantie is. Geeft niks, we monteren hem en zetten de de stoelen vast.
Daarna kruip ik voor de zoveelste keer onder de auto (gelukkig heeft die een enorme vrije ruimte) om de benzineleidingen vast te zetten. Voorlopig doe ik dat met tierips om de snelheid in het project te houden. Straks op de vaste wal zet ik alle beugeltjes er wel op.
                                                                    geen gezicht 2012!

We worden steeds enthousiaster. De doos met onderdelen gaat steeds meer op een Nekaf lijken en we werken zo snel als we kunnen om hem rijklaar te maken.










Op z'n wielen


Vervolgens gaan we extra vroeg eten om daarna te kunnen proefrijden. Dat willen we namelijk doen als zoveel mogelijk mensen, maar vooral de plaatselijke politie, zitten te eten. Ik heb namelijk berekend dat ik, hoewel ik hem al verzekerd heb, tijdens een proefrit ongeveer 200 verschillende artikelen van WVW, WVR,  RKR enzovoorts (zijn er lang geleden in gestampt) overtreed.

En dan, na het eten, terwijl toeristen met hun fiets blijven staan kijken en andere toeristen uit het raam van hun hotelkamer hangen, stap ik in en start de motor....................



De motor start maar hij rijdt NIET. De koppeling zit vast. We rukken en scheuren aan de auto om de verkleving, die ontstaan is door langdurig stilstaan, op te heffen. Het lukt niet. De enige oplossing is om hem op straat te zetten en hem aan te duwen. Gelukkig staat onze sleutelplek op een duin en met mijn volle 90 kilo getraind reuzel kan ik de auto aanduwen. AJ juicht en scheurt weg.
We kunnen wel janken van vreugde!!!!!1

FILMPJE>>>>>>>>>>>>>>











Geen opmerkingen:

Een reactie posten