dinsdag 14 augustus 2012

Motor verkocht. En nu?

2011. De slechtste zomer sinds jaren. Mijn Triumph Tiger staat medio juni nog steeds aan de druppellader in de garage. Spinnen hebben zich onder de buddy genesteld en af en toe blaas ik het stof van het dashboardje.
Soms klaart het even op en rijd ik een stukje, regelmatig zeiknat weer thuis komend. Zo verstrijkt het jaar en  rijd ik ongeveer 2000 kilometer.

2012. In januari is het even lente maar ja, het kan zomaar weer glad worden. Nederland; het enige land met 4 seizoenen per week.
In april wordt het eindelijk even droog en maak ik mijn eerste rit van het seizoen. De dag begint zonnig en vol goede moed rijd ik naar Assen voor een vergadering. Aan het einde van de middag heb ik zin om binnendoor, over de Stellingwerven naar huis te rijden. Een mooie omgeving maar het is er niet voor niets zo groen en vruchtbaar. Halverwege betrekt de lucht, het begint te hozen en kletsnat en verkleumd kom ik thuis.
Motor rijden is een mooi boek. Maar ik heb het uit.

Als ik mijn buurman vertel dat ik overweeg de Tiger te verkopen wordt hij gelijk enthousiast. Na een paar keuringen (hij kent me ;-) wisselen papieren en geld van eigenaar en is mijn garage voor het eerst sinds we hier wonen, leeg.


        

Geen opmerkingen:

Een reactie posten