maandag 27 augustus 2012

Helemaal te gek: Een Nekaf

Het bleef nog lang onrustig. De buren kwamen langs, Douwe kwam even een peuk roken en de drank vloeide rijkelijk.
Met een lichte hoofdpijn gaan we de volgende dag verder. Nu wordt het nog leuker. We besteden de dag aan het aanbrengen van zoveel mogelijk onderdelen om de troep in de garage op te ruimen. Het gaat helemaal geweldig. We missen tot nu toe geen enkel onderdeel. Alles is er. Alle moeren liggen netjes in zakjes met een briefje er bij in een doos.

Als we de Nekaf nog eens inspecteren blijken we weer een enorme meevaller te hebben. De lekke radiateur blijkt niet lek te zijn. Kennelijk was het vervangen van een slang voldoende om de lekkage te verhelpen. Zo blijven de kosten tot nu toe beperkt tot 32 euro voor een remrevisieset. (en 12 liter oldtimerolie van de supersnelle oliehandel Metropa uit Rotterdam.)

Ook het buizenstelsel voor de huif, het slechtst uitziende deel van de hele Jeep blijkt na een nacht in de WD40 in redelijke staat. Ik was bang dat het niet meer te restaureren zou zijn maar na het wegkrabben van 10 lagen verf valt het geheel mee.    

We gaan nu met de voorbereidingen bezig voor de laatste grote klus: de elektrische installatie. Daarvoor krijg ik s'ochtends eerst een theorieles Multimeten met de pas gekochte multimeter. Stroom, spanning, weerstand, alles passeert de revue. Ik snap het een beetje. Volgende week zal ik me er verder in vastbijten, nu eerst het dashboard monteren. Ik meet om te oefenen het clignoteurschakelaartje door en ontdek een piepklein lampje: HET WERKT! Daarna zetten we het dashboard vast.














We hebben nog een uurtje. Er ligt nog 1 puzzel in de garage. De achterbank met een doos vol losse klemmen en haken. Het is een voordeel dat ik modelbouwer ben. Na een tijdje puzzelen (we weigeren namelijk in het boek te kijken) zien we hoe die bank zit. Hij is inklapbaar en vast te klemmen.
Ook de motorkap en het raam plaatsen we. Het lijkt nu een echte Nekaf.


 











En nadat ik AJ op het hart heb gedrukt om niets aan de kabelboom te doen omdat ik dat wil doen (ik moet het leren tenslotte!!) pak ik de boot. Komende week weer werken. Heb ik eigenlijk helemaal geen tijd voor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten