woensdag 15 augustus 2012

Oude wens

Het geld brandt mij in de zak en de garage is leeg. Het jaren en jaren oude idee om een oud legervoertuig te kopen komt weer boven. Dat idee was al vaker bij me opgekomen maar omdat mijn technische kennis nihil is (ik kan een fiets repareren en daarmee houdt het op) was het bij wishful thinking gebleven.
Wel had ik het er vaak met mijn zwager AJ over gehad. Hij weet alles van auto's, motoren, repareren en restaureren en heeft ook de middelen. We hadden het al eens gehad over een Willys, een VW Kubel of, de heilige graal, een VW Schimmwagen.


Die laatste valt af wegens te duur, te zeldzaam en geen onderdelen. In de VS staat 1 te koop maar daar is geen lol aan omdat die al is gerestaureerd en, oh ja, die moet 150.000 dollar kosten.
Het handigste is een Nekaf Jeep. Zeldzaam maar niet te zeldzaam, betaalbaar en, belangrijk, volop onderdelen op het internet te vinden.



Met AJ heb ik het er weer een paar keer over. Hij wordt enthousiast want hij is gek van auto's opknappen. Ik vraag hem om eens in zijn netwerk rond te kijken. Per slot van rekening woont hij op een van de Waddeneilanden en daar stikt het van de oude terreinvoertuigen.



Binnen 2 dagen belt hij me. "ik weet er 1 te koop. Hij ligt in onderdelen in een garage, is al gedeeltelijk gerestaureerd dus het zware kl..tewerk hoeven we niet meer te doen. Hij vraagt er weinig voor dus je moet vlug wezen."

Het gaat dus allemaal sneller dan ik had gedacht. We kunnen onmiddellijk met project Nekaf beginnen. Maar eerst de zwaarste hobbel te nemen; het overtuigen van mijn lief. Zonder haar instemming komt het project niet van de grond. Niet dat ik niet zelf mag beslissen. ( ik ben thuis baas; als ik zeg dat ik de afwas doe, dan doe ik de afwas) maar ik heb geen zin om tot in lengte van dagen boze blikken en cynische opmerkingen te verdragen. Het scheelt dat haar broer de initiator is en nog enthousiaster dan ik. En voor ik het weet zit ik op de veerboot naar het eiland om de Jeep te bekijken en te onderhandelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten