woensdag 15 augustus 2012

Een ontplofte Jeep

Het valt niet mee. In de garage staat een chassis met een stuur, wat pookjes, iets wat op een motor lijkt en een grill. In een hoek staat de carrosserie op z'n kant. Waar ik ook kijk staan, hangen en liggen onderdelen. Koperen leidingen liggen her en der en iets wat ooit een kabelboom was ligt verfrommeld over de motor heen.
Ik ben niet blij. Vergeet niet dat ik HELEMAAL NIETS  van motoren af weet. Ik aarzel en stotter en niet alleen om mijn onderhandelingspositie te versterken.
AJ ziet me verdrietig kijken en fluistert dat "het allemaal wel meevalt"en dat "hij die motor binnen een dag aan de praat heeft." Ik besluit in het diepe te springen en te vertrouwen op het oordeel van de expert. Er valt weinig te onderhandelen. De prijs staat vast maar ach, het is een koopje. (slik)
We spreken af dat ik de Jeep na de vakantie kom ophalen. Dan transporteren we hem op de één of andere manier van de garage van de verkoper naar het huis van AJ.  Dat het chassis geen remmen heeft, dat we een duin af moeten en onmiddellijk na de duin een woonwijk in, is van later zorg.


De verkoper is enthousiast en wijst me op alle reserveonderdelen. Ik heb er een hard hoofd in.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten