Gister en vandaag een aantal uren met het raam bezig geweest. Leuk werk omdat er meer in zit dan alleen maar schuren en schilderen.
Eerst alle losse onderdelen, ruitenwissers, leidingen, beugels, canvas en rubber verwijderen en daarna onderdeel voor onderdeel schuren en/ of in de afbijt. (o.k. dat is minder leuk maar de opbouw wordt straks wel weer fun)
Ik moet zeggen dat ik het zondag na een paar uur in de ijskoude garage (daar ga ik trouwens komende lente een verwarming monteren. Is niet moeilijk want de ketel hangt in de bijkeuken ernaast aan de muur) wel weer zat was voor het weekend.
Maar ik had dan ook en hoop gedaan:
Het rubber onder het raam, dat nogal slecht was, gerepareerd met bisonkit, bandenplakkers en solutie.
Datzelfde rubber met Valma zwart vinylpoets weer op kleur gebracht.
De raamrubbers, die nog in goede staat zijn, licht geschuurd om de verf er af te krijgen,
De luchtleiding van de ruitenwissers met veel moeite gedemonteerd en geschuurd, en als laatste de oppervlakkige roest aan de onderzijde van het raam verwijderd.
Nog een week of 3, dan is alles behandeld, gespoten en gemonteerd en dan ziet het raam er uit als nieuw. Zeker weten!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten