zondag 9 december 2012

motorkap

Druk druk druk op het werk. Alsof er geen 2013 volgt. Vorige week heb ik niets kunnen doen terwijl de motorkap op de Workmate klaar ligt. Maar goed, ik heb geen haast.
Gisteren alle losse delen van de binnenzijde losgemaakt en daarna begonnen met schuren.
                                           Mooi dat zelfs alle beugeltjes los te schroeven zijn.

De buitenranden van de binnenkant maak nagenoeg kaal maar de rest schuur ik licht. Beetje de losse verf verwijderen en glad maken. Omdat de kap voor 99% gaaf is heb ik daar niet zoveel werk van.
 Zondags maak ik het af. Daarna voor de lol wat afbijt op de neus. Dat zal nog wel werk worden maar niemand zei dat het eenvoudig zou worden. lol


 Oh ja, afgelopen week met een collega zitten praten. Hij was 30 jaar geleden chauffeur op een 1 tonner. Hij is een Pietje precies en was dat op die ééntonner ook al. Hij heeft nog wat spullen uit dienst bewaard en die mag ik hebben. Onder andere vloeibare was (in een potje) die je op de kap smeert om hem waterdicht te maken en het allermooist: een spiksplinternieuwe, originele, ongebruikte brandblusser. Helemaal geweldig!!! Doede; Bedankt!
                 Zo één maar dan volledig onbeschadigd!!! (moet wel zelf een bevestigingsbeugel maken)

En als laatste nieuws: AJ, lieve zwager, bedankt voor je toogbeugels. Perfecte replica's!! (foto volgt als ze gespoten zijn ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten