maandag 24 december 2012

Een mooi maar ongezond klusje

Het schuren en spuiten van een auto is niet echt lekker voor je gezondheid. Ik ben dan ook blij dat ik voortdurend een stofmasker draag.
                                              Links nieuw. Rechts na 1x motorkap spuiten.

Maar......., het resultaat is wel mooi.
Afgelopen vrijdag eerst een laag zinkspray op alle onderdelen en daarna de eerste laag matte groen verf met de Revell spuit.

                                                  Schep en motorkap na de zinkspray.

De kap dekt moeizaam maar dat had ik wel verwacht. Wat ik niet had verwacht is dat je de niet verwijderde verf toch nog door de nieuwe verflagen heen ziet. Het voelde namelijk volmaakt glad. Toch is het niet storend, althans niet storend voor een oude motorkap vol deuken. Als het een glimmende klassieker was geweest met een volmaakt gladde body was het echter wel vervelend geweest.



Pas na drie lagen spuitverf verdwijnen de tijgerstrepen van de kap en wordt hij prachtig egaal groen.













                                                                         Binnenzijde

Ook de onderdelen zien er goed uit. Vooral de oude schep ziet eruit uit alsof ie uit een museum komt. Bijna zonde om hem onder de motorkap te verstoppen.

                                            (de zinksprayvlekken zijn inmiddels verwijderd ;-)

Ik hoop dat ik een van de komende dagen nog een uurtje tijd heb om de kap te monteren. Daarvoor moet de Nekaf uit de loods en het blijft maar regenen en regenen. Ach, anders komt het in het nieuwe jaar wel. Nu eerst Kerst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten