maandag 12 december 2016

Verkocht!

Het is even slikken maar eind september zet ik de Nekaf te koop. Niet te duur maar realistisch geprijsd voor een Jeep in die staat.
Qua kijkers loopt het onmiddellijk storm. In 1 weekend wordt ie 1200 keer bekeken en 16 keer opgeslagen in favorieten maar helemaal niemand biedt.
Na 5 dagen mailt iemand: hij wil hem ruilen tegen zijn eigen antieke autootje. Nou nee, laat maar. Hij zegt er ook nog bij dat zijn auto 3500 euro waard is De helft van de mijne,
Verder blijft het oorverdovend stil. Geen hond doet een bod. Ik baal als een stekker en word na een week al nerveus. Iedereen zegt tegen me dat ik rustig moet blijven; ze komen vanzelf.
Ondertussen verdiep ik mij dieper en dieper in oorlog-Jeeps. Ik leer de verschillen tussen Willys en Ford, tussen MA en MB, wat een Slat is en een Script (met dank aan de website van oa Willem Keizer) en ik kijk in heel West Europa naar advertenties.
Dat valt niet mee. Ongelofelijk: wat zijn die dingen duur. Het komt er op neer dat ik met mijn budget, wat ongeveer de prijs is die ik voor de Nekaf hoop te krijgen, een volledig doorgeroest wrak zonder motor kan kopen.
Ook leer ik dat er ontzettend veel vervalsingen op de markt zijn. Naoorlogse Hotchkiss Jeeps die verkocht worden als Willys. Ik moet dus niet alleen op de prijs maar ook op de details letten.

Na een maand belt Ger uit X. Hij heeft belangstelling voor de Nekaf. Hij zoekt 1 die goed gerestaureerd is en de juiste kleur heeft. "Kom maar langs" zeg ik. Drie weken daarna haalt hij de Nekaf op en heb ik budget om serieus te zoeken.


Laatste foto van de Nekaf. Ga ik hem missen? Nee. Heb ik er van genoten? Nou en of. En ik ben definitief besmet met het Jeepvirus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten