woensdag 14 december 2016

"I killed a man in self defence"

Op vrijdag stuur ik verkoper alle papieren, Hij antwoordt met de vraag of het nu moet of tot maandag kan wachten.
En eigenlijk is dat het laatste contact dat ik met hem heb.
Ik bel hem op woensdag voor Thanksgiving. Hij excuseert zich en zegt dat hij "today" alle papieren zal invullen.
2 dagen na Thanksgiving bel ik hem weer. Hij zegt dat hij de komende minuten de papieren zal invullen. 2 dagen daarna mail ik hem en nog een keer en nog een keer. Ik krijg geen enkel antwoord.
Ondertussen word ik verschillende malen gebeld door SCL en AutomoveIt,com die het ophalen van de Jeep en het transport naar Nederland willen plannen.

Ik doe de dagen erna volop onderzoek rondom de verkoper maar ik zie overal op het internet normale, betrouwbare verhalen over hem. Hij moet ziek zijn of zo.


Om half 1 s'nachts probeer ik het voor de laatste keer. Hij neemt onmiddellijk op maar zodra hij hoort dat ik het ben roept hij dat hij een slechte verbinding heeft en mij "zo gaat terugbellen."
De volgende dag belt het Amerikaanse transportbedrijf. Zij willen het ophalen van de Jeep forceren door hem te bellen en onmiddellijk de auto op te halen.
Dat lukt!!! Ze plannen  het ophalen op 7 december om 23.00 uur Nederlandse tijd. Ik moet dan thuis zijn om via Paypal te betalen. (want ik heb GODZIJDANK nog niets betaald)

De uren voorafgaand aan het bezoek proberen ze hem te bellen. De telefoon is volledig afgesloten.
De Amerikaanse transporteur belt mij om te overleggen. Hij vertelt en passant dat verkoper hem in een eerder telefoongesprek had verteld dat hij onbereikbaar was geweest omdat "hij een man had doodgeschoten uit zelfverdediging en daarbij zelf gewond was geraakt en in het hospitaal had gelegen." Kortom, helemaal van het padje. Mental health problems.
Ik bel de politie in zijn woonplaats. Uiteraard weten die helemaal niks van een "shooting a couple of days ago."

Ik hak een knoop door: Ik houd er mee op. Geen Ford GPW Script uit 1942. Ik baal als een stekker.
Maar: ik heb mijn geld nog. Moet je je voorstellen als ik vooruit had betaald!!!! Nooit doen!!!

Inmiddels heb ik, al wachtend op de deal, het internet verder afgezocht en onderzoek gedaan. Ik heb alweer een nieuw doel. Ik heb geen haast maar ik zou het prettig vinden als ik voor de kerst een Jeep in een container had.

Leuke noot: ik volg ook de Nederlandse sites. Op Catawiki staat plots een "unieke Willys uit 1943 te koop. Volledig origineel", Verwachte verkoopprijs is 20.000 euro. Ik bekijk de foto's eens goed: versterkte bumper, geen hap uit de lasrand van het dashboard, 24 V, geen L134 motor, etcetera. Ik mail de "veilingmeester"want ik word pissed vanwege het feit dat overal staat: "helemaal origineel." Mijn neus! Het is overduidelijk een Hotchkiss. Een paar dagen later is ie verdwenen van de veilingsite.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Kees
    Mischien past dese Jeep Willy in Steinen (Mobile.de)
    Groeten uit het Schwarzwald
    Ronald Honkoop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie maar dat is een na-oorlogse CJ2. Staat zelfs in de advertentie op Ukoo dat ie van 1946 is. Overigens heb ik tijdens mijn zoektocht ook steeds op Mobile gekeken. Maar het herinnert me er aan dat ik mijn verhaal moet afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen