Op een kwakkelzomermiddag moet ik snel even met een lading tuinafval naar de vuilstort 20 kilometer verderop. Als ik sta te lossen (ik kan zo doorrijden, ze kennen de Nekaf inmiddels) zie ik dat er een plas water onder mijn motorblok ontstaat. Dat is zeker geen airco water dus moet er iets mis zijn. Als ik de kap open is het hele motorcompartiment zeiknat van lekkend koelwater dat uit een heel klein gaatje in de wateromloopleiding (pagina 205 TH9-345) spuit. Ook met de motor uit spuit het door.
Ik kan niet anders dan zsm naar huis rijden en afwachten of de motortemperatuur goed blijft. Uiteindelijk valt het mee want het peil in de radiator is amper gezakt.
Een paar dagen later informeer ik bij alle garages in de omgeving maar het is gezien de grootte en vorm een uniek en niet verkrijgbaar slangetje. Ik probeer zelf een oplossing maar de slang is erg klein en heeft een haakse bocht dus dat lukt niet.
Ik wil geen NOS rommel want dan kan ik over een jaar weer. De Laro garage in de buurt verwijst me naar de firma Van Dam in Bennekom. Dit is een groot bedrijf dat handelt in legervoertuigen en onderdelen. Ik mail een foto en krijg de volgende ochtend al antwoord: een splinternieuw slangetje ligt klaar. Dat haal ik gelijk op. Het kost 6 euro. Dat is een stuk beter dan de prijzen die veel Marktplaats handelaren vragen. Ik vind de prijzen daar soms schandalig.
De nieuwe slang is niet voor een Nekaf maar ik hoef er aan 1 kant maar een centimeter af te halen en het past.
Ik kan weer rijden. Na de vakantie maar een keer terug naar Bennekom om een paar uur tussen hun spullen te neuzen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten