Afgelopen week even op advies van AJ naar het programma "Wheeler Dealers" gekeken. Ging over de restauratie van een Willy's uit 1945. Nou ja, restauratie, hij zag er al uit als een plaatje. Er moest enkel nieuwe bekleding in de stoelen, een nieuwe bodemplaat in de bak en er was iets met de versnelling. De bodemplaat werd op maat geleverd door een bedrijf. In plaats van de tandwielen van de bak te vervangen kwam er een hele nieuwe versnellingsbak in en in plaats van de stoelen te repareren werden uit de VS voor veel geld nieuwe replicakussens overgevlogen. Bah, wat een nep. (zei hij jaloers)
Nee dan ik, 6 uren gekrabd en geschuurd op de afgebladderde bestuurdersstoel om hem weer als nieuw te krijgen. Wat was ik het zat en wat ben ik blij dat al die zware klussen nu achter de rug zijn. Ik merkte dat ik een beetje manisch begon te worden en s'avonds tot middernacht doorging om het af te krijgen.
Maar goed. Ook de bestuurdersstoel is klaar.
Ik heb hem op dezelfde wijze opgeknapt als de andere zitplaatsen door de vering te behandelen met antiroest.
De rugleuning was nog net niet doorgeroest.
En dit is het eindresultaat na 5 lagen verf, nieuwe bekleding en nieuwe schroeven en ringen. Als het morgen droog is plaats ik hem in de Nekaf. Daarna gaat de Jeep voorlopig naar de loods. Het wordt erg slecht weer en ik ben toe aan een beetje rust. (maar misschien begin ik wel met de meters ;-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten