maandag 18 maart 2013

Een nieuwe stoel

Inderdaad, na in totaal 8 uren werk (duur stoeltje qua arbeidsloon) heb ik een nieuwe stoel. Na een laag zinkspray en 5 lagen verf laat ik het frame een nacht flink door en door drogen en uitharden.
Maandagavond, als de dames van de Reumacollecte in de kamer zitten te zuipen, begin ik in de garage aan het laatste en leukste deel. Met strookjes wollen deken vul in de rugleuning op zodat ie weer de juiste vorm heeft. De rotte stukken van de bekleding knip ik er af maar het meeste laat ik zitten om de vorm er in te houden.
De met anti roest behandelde vering van de leuning dek ik aan de achterzijde af met een dun stuk doek om het schuren tussen vering en leuning een beetje tegen te gaan. Dat doek laat ik dun want ik wil het karakteristieke "petoing" van de vering nog wel kunnen horen. Dat is leuk. Het zitkussen zit er in 5 minuten op.
Met een priem, messing ringetjes en roestvrij stalen schroefjes zet ik de rugleuning weer vast. Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
























                                                                            Zo was ie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten