zaterdag 17 oktober 2015

De verovering van Duitsland

Al jaren op het verlanglijstje: Duitsland veroveren. Ik prijs mij gelukkig dat mijn lief het leuk vindt om tochtjes te maken in de Nekaf en ook de hond zit graag achterin. En met nog steeds een mooie zomer besluiten we om bijna 2 maanden na onze vakantie in de VS (waar ik ook een paar M38A1 heb gezien) een hotelletje in Drenthe te boeken om van daaruit een dagtocht naar Duitsland te maken. Uiteraard via zo klein mogelijk en liefst ongeplaveide wegen.
Ik ben van plan minimaal 500km te rijden dus eerst wat onderhoud.
     Meer dan 30 smeernippels dus ik lig meer dan een uur onder de auto. Ook loop ik alle leidingen en kabelbomen na. Het is een nachtmerrie om midden in een maisveld in Duitsland met pech te komen staan.

Het is eind augustus nog steeds een prachtige zomer maar in de stromende regen rijden we naar het hotel in Drenthe. Om de koffer en de hond te beschermen heb ik zelfs de zijstukken in de kap gemonteerd. Leuk is anders maar de Nekaf geeft nergens om.

De volgende dag is het prachtig weer en kan de kap er af. We zijn nog geen 20 kilometer onderweg of we ruiken een brandlucht alsof er rubber in brand staat. Mijn meters geven niks aan en de motor ronkt tevreden. Toevallig rijden we net langs een affakkelstation van de NAM. Voor de zekerheid stop ik maar ik kan geen gekke dingen ontdekken.

Via Bourtange gaan we Duitsland in. Op de Ipad heb ik gezien dat onmiddellijk na de grens een onverharde weg naar het volgende dorp leidt. Ik weet alleen niet wat "Moor" betekent als ik de natuur in rijd. Ik rag over een boomstronk een weiland in en kom met een enorme "Splash!!!" tot stilstand in een moeras. Nu moet ik snel zijn. Ik rag door het weiland terwijl ik tot over mijn assen door het water rijd. Geen probleem voor de Jeep. Na 500 meter kom ik weer op vaste grond en rijden we door.
Zo rijden we nog 300 kilometer waarvan bijna 50 over onverharde wegen. De hond gaat van wanhoop maar languit liggen want hij valt bijna uit de bak,
  
Na 3 dagen zijn we weer thuis. En er staat nog een reisje op de agenda: een weekend Terschelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten