zaterdag 17 oktober 2015

Reparatie van de verlichting

Een paar dagen na Terschelling pak ik het schema er bij.
Er zijn 4 draden die lopen vanuit de kabelboom naar de voetschakelaar verbrand:16, 2x 17 en 18.
16,17 en 18 komen vanuit de voetschakelaar en 17 splitst zich onmiddellijk daarna in de richting van het grote licht en het rode verklikkerlampje in het dashboard.
16 is de dimlichtdraad naar het schakelpaneel en 18 de draad naar de dimlichten aan de voorkant. Ik ontdek dat mijn stadslichten het niet doen omdat de massa niet goed is. Dat los ik straks wel op. Ik knip alle kale verbrande delen weg en vervang die door nieuwe delen met professionele verbindingen. Als het klaar is tape ik alles in met vulkaniserende tape. Dit gaat wel weer een halve eeuw mee. Voor de zekerheid loop ik alle bevestigingsbeugeltjes in, op en onder de auto na. Er mankeert niks aan. Het stadslicht hoef ik alleen maar een beetje aan te draaien. De lampjes zitten niet helemaal tof tegen het metaal van de radiateur. Dat los ik in 5 minuten op.
Stom, vergeten een foto te maken van het resultaat. Nou ja, er is niks te zien aan geïsoleerde draden.
:-)  Feit is wel dat het belangrijk is om het stroomschema van de Nekaf te hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten