Ik open de kap en ontdek tegen het schutbord een zootje gesmolten draden en een grote brandvlek. Dat heb ik vorige week in Duitsland dus geroken!
Op de boot trek ik de restjes van elkaar want de draden liggen bloot tegen het schutbord. Ik isoleer alle draden met ducttape.
De draden die vanuit de kabelboom naar en van de voetschakelaar van het groot licht lopen zijn volledig origineel inclusief de isolatie. Die isolatie zit vast in een klein metalen beugeltje wat al 58 jaar heel zachtjes schuurt tegen de isolatie en mijn ritje door Duitsland heeft het laatste restje tape weg geschuurd waardoor kortsluiting is ontstaan. Er zijn 4 draden verbrand maar daarna is kennelijk alles weer gesmoord waardoor ik gewoon door kon rijden.
Ik heb wel een multimeter mee maar geen stroomschema dus op Terschelling trek ik 2 draden door waardoor mijn dimlicht het weer doet.
Dat is belangrijk want gisteravond ben ik met behulp van een zaklamp naar het huisje gereden. Levensgevaarlijk zo in het pikkedonker op zo'n eiland.
Het feit dat de verlichting niet helemaal tof is weerhoudt me er niet van om ook op het eiland zoveel mogelijk onverhard te rijden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten