vrijdag 2 november 2012

Ruitenwissers

Na een weekje vakantie en daaromheen veel werk (de wereld is gek geworden) eindelijk weer eens een dagje vrij om aan de Nekaf te werken. Ik werk toe naar demontage van de tank maar als die er uit is kan ik niet meer rijden of de motor starten en vooral voor de ruitenwissers is een werkende motor een vereiste.
In de stromende regen duw ik de Jeep naar buiten  onder de carport om met de ruitenwissers bezig te gaan. Van Jeepfan42 heb ik de juiste afmetingen gekregen en zaag een leiding af op 66 cm. (0,4mm te lang ;-). Na montage van de leiding en koppeling met de rubberslang start ik de motor.
Die start onmiddellijk na bijna 3 weken stil staan en de bestuurders ruitenwisser werkt onmiddellijk hartstikke goed. YES! De ruitenwisser van de bijrijder doet het een halve slag en houdt dan op. SHIT!
Tja, dat is ook een replica terwijl die van de bestuurdersplaats origineel is!
Ik haal de replica uit elkaar en kan niet zeggen dat ik warm word van wat ik zie.
   De pakking is stuk. Hij zit vol opgedroogde olie en de nokjes die zorgen voor het vacuĆ¼m zijn allemaal slap. "Made in France" staat er op en inderdaad, Franse slag.
Ik wil dit %$&** vandaag voor elkaar hebben want die tank moet eruit. Ik bel met Chris maar hij kan ook niet direct zeggen wat er is. Ik maak de hele boel schoon en monteer het zaakje weer. Hij doet het nog niet.
Daar moet ik nog maar eens wat nader onderzoek op plegen.

Ondertussen valt de regen met bakken uit de hemel en staat een halve storm op de carport. Mijn handen vriezen er af en ik ben het zat. Het laatste uur van de middag besteed ik aan het demonteren van de tank. Die past niet goed waardoor de bestuurdersstoel scheef staat. Deze week breng ik de speciaal gemaakte, roestvrijstalen tank naar de maker. Het is zijn eer te na dat het ding niet past.






















Als ik de Nekaf weer naar binnen duw zie ik een plasje olie op de oprit. Het stuurhuis lekt. Zucht, steeds meer reden om de hele stuurinrichting te demonteren.
Deze winter ga ik schilderen. Raam, dashboard en alle andere dingen die klaar zijn ga ik mooi maken. Volgende lente sloop ik het hele stuurhuis. Dat klinkt stoer. Hoop dat AJ me wil helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten