maandag 26 november 2012

benzinetank

Ik was benieuwd of de ruitenwissers het deden nadat ik de niet werkende (replica) had nagekeken. Daarvoor moest de tank er dus weer in. Dat was ook wel handig want mijn garage wordt voller en voller.
De tank zat er in een half uurtje in en de stoel paste nu ook eindelijk goed. Alle 3 de schroefgaten van de stoel zaten zoals ze hoorden. Wat me wel opviel trouwens, was het feit dat de voorkant van de linker achterste wielbak door de jaren heen aardig verbogen is op de plek waar de stoel er tegenaan geschroefd zit. Kennelijk waren er ook erg zware dienstplichtig chauffeurs.
























Na montage en naar buiten duwen van de auto hoefde ik maar een paar seconden de startmotor te gebruiken voor er weer benzine in de motor zat en het motortje draaide. Dat motortje was wel het enige dat draaide want de rechter ruitenwisser deed helemaal niets terwijl de linker slechts een halve slag maakte.  Na ontkoppelen van de slang van de rechter deed de linker het prima toen ik mijn vinger op de slang hield. Kennelijk is de rechter lek en maakt ie geen vacuĆ¼m. Dat moet ik nog maar eens nader bestuderen. Voorlopig ga ik iets anders doen. Deze week begin ik met de motorkap. Langzamerhand werk ik van voren naar achteren. Volgorde komende tijd: motorkap, motor, rechter spatscherm, accudeksel (die is heel slecht) voorruit, dashboard, binnenkant bak, buitenkant bak en als laatste de stoelen en de bank. Maar dan is het 2014 ;-)
Je ziet trouwens gelukkig wel verschil tussen gerestaureerde en niet gerestaureerde delen. Toch?
                                                    Toch? spatbord, wiel en tank zijn klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten