zondag 25 november 2012

mooi maken 2

Tussen de verplichtingen door ben ik weer met de Nekaf bezig. De tank heb ik deze week ontvet en geschuurd en de vele lagen verf op de tankdop verwijderd.
4 lagen verf op de tank moeten genoeg zijn.
 Terwijl de tank droogt bouw ik het spatbord weer op. De claxon, richtingaanwijzer en schijnwerper zitten er in een uurtje weer op. Ik ben niet tevreden over de schroeven en moeren die ik gebruik. Dat ga ik nog veranderen. In Leeuwarden heb ik een winkel ontdekt die alle soorten schroeven en bouten in Engelse maten verkoopt met het bijbehorende gereedschap wat ook wel handig is. Dat zijn leuke Sinterklaas kadootjes.
Na opbouw van het spatbord ben ik eigenlijk best wel tevreden over het resultaat. Ik ga de hele Jeep zo maken.
  Zondagavond trakteer ik mezelf op een vooruit geschoven Sinterklaaskado in de vorm van een zo goed als nieuwe Revell compressor. De compressor die ik heb staat bijna te roken na 1 spatbord en kan maar 2,5 bar opwekken. De "nieuwe" is 6 bar. Kijk, now we are talking. Ik durf nu de motorkap ook wel te spuiten.

Als ik alles heb aangesloten test ik of ik de draden goed heb aangesloten. Yes. Alles werkt. De schijnwerper staat in het donker een piepklein beetje licht uit te stralen. Ja, ja, een echte schijnwerper.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten