zondag 18 november 2012

mooi maken

Dat kun je wel stellen. Ik ben ook nog de hele maandagavond aan het krabben voor ik uiteindelijk instort en de rest van de week grieperig ben met voorhoofdsholteontsteking  Maar uiteindelijk, als ik zaterdag weer zo'n beetje opgeknapt ben, wordt het mooi.
De metalen delen zet ik eerst in de zinkspray en daarna zoals gebruikelijk, in de eerste laag groene lakverf.

Terwijl dat droogt ontvet ik het polyester spatbord voor de laatste maal.
Daarna begin ik met de Revell spuit alle delen in de matte verf te zetten. Ik doe ook 1x de binnenzijde van de buitenkant van het spatbord. Dat kost met dat kleine spuitje heel erg veel tijd en de compressor, waarop staat dat ie na 3 kwartier gebruik een kwartier moet afkoelen, staat bijna te roken. Dat kun je uiteindelijk ook zien aan het resultaat. De metalen delen zijn mooi maar het spatbord heeft groene tijgerstrepen. Dat ligt aan de kracht van de spuit. Gelukkig hoeft de binnenkant van het spatbord maar 1x keer.
De tweede en derde laag verf op het spatbord zijn gelukkig goed en het resultaat is prachtig.
 
Terwijl de verf droogt verf ik beide doppen van oliepijlstok en radiateur fel rood. Dat doe ik met de kwast. Die verf doet er bijna 24 uur over om te drogen terwijl iedere groene spuitlaag binnen het uur droog is. Nou ja, ik heb geen haast.

Zaterdagmiddag belt Feike met de mededeling dat de tank klaar is. Die haal ik zondag op. Als ik hem in de bodem van de Nekaf zet, past ie als een handschoen. De vuldop steekt nog net voldoende naar buiten om de afdekplaat en de rubber ring er op te zetten. Dat is dus ook perfect gelukt.



 








Mooi klusje deze week: de restjes groene verf van vuldop, vlotterdeksel en aansluitingen krabben en daarna de tank in de groene verf zetten.








Uiteindelijk zijn zondagavond alle bij het linker spatbord behorende delen klaar voor montage. Ik laat ze nog een tijd uitharden en op een rustig moment komende week zet ik alles in elkaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten