zondag 14 oktober 2012

Een heel klein klusje

Ik ben benieuwd of er ooit een Nekaf bezitter is geweest die het kleine aan/ uit schuifje voor de ruitenwissers heeft gedemonteerd. Ikke wel. Is leuk fröbelwerk.
Gister de popnagel van de schuif uitgeboord om het ding te repareren. Bij testen was immers gebleken dat het ding alles behalve luchtdicht was en dus van negatieve invloed op het vacuüm.
Het bleek dat zo'n schuif meer onderdelen heeft dan je in eerste instantie denkt. Je vraagt je dan ook af waarom ze die dingen zo nodeloos ingewikkeld ontwerpen. Ik kan me steeds beter voorstellen waarom die auto's in de jaren 50 zo duur waren.
Een schuifje van 5x5 cm met 5 onderdelen!
     En die onderdelen waren allemaal vies, smerig vuil en zaten vol verfresten.
Na schoonmaken met wasbenzine en het plaatsen van een extra O ringetje heb ik de hele boel weer in elkaar gezet met behulp van een schroefje en een moertje. Bij testen was ie als nieuw. Leuk dat priegelwerk.
Helaas moest ik daarna weer eens werken dus volgende week of zo maar verder met de rest van het systeem.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten