zondag 5 maart 2017

Start van de demontage

Hoewel ik grieperig ben en overal spierpijn heb brandt het me na een paar dagen binnen zitten in. Er schijnt een waterig zonnetje en ik MOET met de Jeep bezig.
Ik start met de benzinetank. Die heb ik in no time los van de bak. Ik verwacht dat er vrijwel geen peut in de tank zit en draai de moer van de benzineleiding los nadat ik een paar oude doeken en een klein potje en emmertje heb klaargezet. OMG. De tank zit vol en de benzine is niet te stoppen. Uiteindelijk weet ik dik 15 liter op te vangen maar er ligt minstens 5 liter onder de carport en in de garage. Mijn huis stinkt als een raffinaderij en mijn lief is niet blij. (dat rijmt ook nog)


Maar goed, benzine vervliegt redelijk snel en na de lunch, als het ontploffingsgevaar geweken is, begin ik de stoelen te demonteren.
WD40 is een wondermiddel.  Voor zover ze niet afbreken gaan alle bouten en moeren redelijk probleemloos los.


Ik hoef niet te letten op de letters op de bouten. Dit is allemaal na-oorlogse troep.
Ik heb sinds kort contact met Chris, een Slatexpert uit Noord Holland die me ook adviezen geeft. Hij vertelde mij over de TR 20 boutjes die op een Slat zitten en die hun gewicht in goud waard zijn. Inderdaad, op Catawiki staat een set van 158 replicaboutje voor 475 euro! Ik gooi dus geen bout meer weg zonder hem eerst te onderzoeken.

Aan het einde van de middag, als ik ongeveer 10 keer onder de auto gekropen ben is de hele handel gedemonteerd en zit ik onder de troep en de olie afkomstig van de onderkant auto. Dat doet me denken aan de Nekaf. Daar heb ik hele middagen onder gelegen. Leuk! Ik spuit de bouten van de spatborden in met WD 40. Dat kan mooi een paar dagen intrekken voor ik verder ga.


Een aantal van de auto gesloopte spullen zoals de lier en de jerrycans verhuizen om niet naar Leeuwarden. Daar is Marco bezig met een MB en die kan die spullen wel gebruiken. En zo heb ik in een paar weken allemaal nieuwe contacten die me kunnen adviseren.

Oh ja, de body is heel redelijk. Valt me niet tegen. Eigenlijk word ik steeds blijer en blijer. Morgen naar de vuilstort met de oude stoelen en benzinetank. Ik moet mijn garage zo leeg mogelijk houden want ik heb niet echt heel veel ruimte.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten