zondag 12 maart 2017

demontage van de bak

Mensen die me kennen weten hoeveel zin ik in de Jeep heb maar ik heb door de griep dagenlang geen zin om er aan te werken. Dan ben ik toch wel echt ziek :-)
Maar eindelijk wordt het beter weer en ebt mijn griep weg dus op zaterdag rol ik de oude dame uit de garage om verder te gaan.
Het gaat prima. Slechts 1 bout moet ik er af flexen maar dat komt omdat een of andere moron ooit het spatbord heeft vastgezet met bouten met een schroevendraaierkop.
Terwijl ik de spatborden verwijder valt er hier en daar wat verf af. Daaronder 100% gaaf blank metaal.

Op 1 plek waar de accu 75 jaar tegenaan gezeten heeft na, zijn de spatborden gaaf. Die kunnen geschuurd, geschilderd en weer gemonteerd worden.



Ook de rest van de bak is niet in heel slechte staat. Ik krijg alle bouten zonder veel problemen los maar ben wel blij met mijn Amerikaanse dopsleutelset en steeksleutelsets. Tijdens het demonteren let ik op alle boutjes. Het meeste is na-oorlogs maar YES, ik vind in ieder geval 1 TR20 bout.

Ik kijk ook weer eens naar de voorzijde van de auto. Die is zo scheef als de Oldehove. Ik pak er een waterpas bij en merk dan een hoop optisch bedrog. De bumper is nagenoeg waterpas, De grill is ietsje scheef maar de radiator staat fors uit het lood. Dat is niet raar want ik ontdek dat ie helemaal los staat.


Wat valt er verder nog te zeggen? Ik heb net het boek van  Farley gekocht en zie steeds meer originele details.


Aan het einde van de zondag duik ik onder de auto om alle bouten die de bak verbinden met het chassis in te spuiten met WD 40. Volgens de manual zouden dat er 10 moeten zijn die netjes in 2 rijen van 5 tegenover elkaar in het chassis steken. Dat klopt niet. Ik zie hier en daar legen gaten en zie elders bouten die uit de bak in het chassis steken op plekken waar dat niet zou moeten.
Volgende week haal ik de bak van het chassis. Benieuwd naar de staat van de balken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten