vrijdag 12 oktober 2012

ruitenwissers en sturen

Ik word voortdurend lastig gevallen door mijn werk dus ik kom aan weinig dingen toe. Ik kan maar een paar kleine klusjes doen. Ben bezig geweest met de originele massasleutel. Die werkte niet goed. Als ik de sleutel omdraaide en "aan"zette hadden de metalen delen nog geen verbinding. Een paar ringen van een dubbeltje deden wonderen. Komende winter, als ik het dashboard ga restaureren, monteer ik die schakelaar.
   Gisteravond was zwager op bezoek. Voor de lol tot 23.00 uur onder de auto gelegen en een stuk gereden. De Nekaf zwabbert en daar hebben we de hele avond naar gekeken. Geprobeerd het stuur beter af te stellen en alle smeernippels gevuld met vet. Dat scheelde iets in het zware sturen. Komende weken maar eens verder naar kijken. Misschien haal ik het hele stuurhuis er wel uit.

Vanmorgen weer eens een leuk toeval gehad. Ik was in de stromende regen naar de vakgarage in de buurt geweest om de koplampen af te stellen. Dat gaat namelijk 100x sneller dan wanneer ik zelf met krijt en touw een opstelling maak. Bleek dat de monteur in de garage een voormalig dienstplichtig TD-er was geweest met ruime ervaring in het repareren van Nekafs. Ik heb hem gelijk even zo lief aangekeken dat hij de vacuĆ¼mmeter pakte om het vacuĆ¼m van de brandstofpomp te meten. Dat was goed. Bij verder meten bleek de originele ruitenwisser stuk te zijn evenals de luchtklep op het dashboard. Dat zijn leuke reparatieklusjes voor de komende tijd.  Komend weekend weer werken dus van restauratie komt niks. Nou ja, ik heb geen haast. Heb er twee jaar voor uitgetrokken en ben nog maar 3 maanden bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten