donderdag 23 maart 2023

Vooronderzoek RDW

 Ik wil absoluut geen gedoe als ik tzt een kenteken aanvraag dus ik doe hetzelfde als met de Jeep en vraag de RDW om een schouw, een vooronderzoek. "Binnen 5 werkdagen bericht als u het formulier via de mail instuurt." Dat valt tegen en op dag 8 bel ik maar eens om info. De nitwit in de centrale weet helemaal niks en raadt me aan een mail te sturen naar RDW Heerenveen. (kunt u dat niet? Nee, dat moet u zelf doen) 

Dezelfde dag krijg ik bericht dat ik over minimaal 3 weken een oproep krijg. (kan dat niet sneller? Nee, dat kan niet sneller.) Nou ja, ik heb mijn knie toch ernstig overbelast en loop weer met een kruk maar een paar dagen later krijg ik plots een mail met de vraag of ik morgen kan. Yes, toevallig ben ik vrij. Een aardige keurmeester belt mij (!) vervolgens op en legt uit wat ik mee moet nemen: koopcontract, frame, blok en een paar foto's van de rest van de motor.

En de volgende dag gaan we weer op pad.


 Het is rustig in het keurstation en de keurmeester heeft alle tijd.

Hij onderzoekt het frame minutieus op (verborgen) nummers, maakt foto's van het blok en het koopcontract en wil een paar foto's hebben die ik gemaakt heb van in het magazijn bij Max. Dat is voldoende voor het begeerde zegel waarmee ik na restauratie zonder probleem een framenummer krijg (hetzelfde als het motornummer) en een kenteken.

Hierna legt hij uit dat ze aan de hand van het door mij ingevulde formulier waarin ik het motornummer had vermeld, al wat onderzoek hadden gedaan. Dat onderzoek, gevoegd bij de foto's en mijn verhaal gaf hun een betrouwbaar gevoel.

Een half uur later ben ik weer op weg naar huis. Let the restoration begin! 

Als ik thuis ben is er een pakje bezorgd met daarin een zadelpan. De pan die ik bij de motor heb gekregen is zo rot als een mispel en beyond repair en dit was werkelijk een koopje.

Nu mijn knie weer rust geven. Volgende week verder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten