vrijdag 1 december 2017

nog een paar foto's voor later

Donderdag heb ik de carrosserie opgehaald. Zo stond ze in de hal van het grote bedrijf, geduldig wachtend tot ik haar kwam halen:

Voor de liefhebber:
De carrosserie is gestraald en behandeld met Monopox SFHB 2 componenten zinkhoudende epoxyprimer die als voordeel heeft dat ie bikkelhard is, geplamuurd kan worden en met iedere verf afgewerkt.






Hier en daar zit nog een klein plekje dat beschadigd is tijdens de behandeling of kreukeliger is dan gewenst maar dat ga ik komende zomer (hoop ik) bijwerken voordat ik hem spuit. Voorlopig gaat de body een warme droge loods in.

Eerst verder met het frame. Daarover gesproken; als ik Staman bel krijg ik te horen dat de frame horns niet zijn gekomen en pas weer in 2018 te koop komen. Dat is duidelijke taal. Niet aan het lijntje houden maar zeggen waar het op staat.
In de nachtdienst is het rustig en ga ik zoeken naar een andere leverancier. In Nederland zijn die dingen niet (meer) te koop, Niet in het assortiment of niet op voorraad.

Via Ebay zoek ik in de VS. Daar zijn ze te verkrijgen maar ik heb geen zin in 100 dollar transportkosten. Dan loop ik via de Britse Ebay site tegen een bedrijf aan dat "Classic Jeep parts" heet. Ze hebben een uitgebreide website en zijn gevestigd in Zweden. Daar koop ik voor 65 per stuk 2 horns inclusief gussets en bevestigingsoog voor de bladveren. Dat is heel veel goedkoper dan in de rest van de wereld. Ik druk op "koop". Voor 35 euro worden ze naar NL gestuurd.

Als ik s middags om 14.00u uit bed kom heb ik mail van DHL. De framedelen zijn al verzonden. Supersnel! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten