maandag 8 juli 2019

afbouwen deel 4: de allermooiste klus

Terwijl mijn lief bezig is de camper te vullen met haar kleding doe ik de allerlaatste klusjes voor de vakantie waaronder de allermooiste klus van de hele restauratie. De klus waar ik al 2,5 jaar naar uit kijk: het aanbrengen van de data plates, de Nomen clatura.

De reflectors monteer ik  aan de hand van foto's uit de bijbel van Farley. Volgens mij zitten de reflectors op een early Willys anders dan op een later model omdat ik in de manual van 1944 een foto van de achterzijde tegen kom die vwb de plaats van de reflectors wezenlijk anders is dan de grote foto's op de eerste pagina's van Farley. Met het vergrootglas in de hand let ik speciaal op de plaatsen waar de rondkop schroeven zitten. Ik wil namelijk geen ruzie met de Slat police.


Daarna begin ik met de montage van de data plates. In 4 gaatjes zitten nog resten van oude schroeven die ik er eerst heel voorzichtig, zonder het dashboard te beschadigen, uit breek. Daarna pas ik de plaatjes op de gaten. Tevoren heb ik opgezocht hoe de plaatjes van links naar rechts zitten. Dat blijkt bij een Slat toch weer anders te zijn. De gaatjes geven aan, en Chris bevestigt het, dat het DOD plaatje aan de rechter zijde moet en niet zoals bij latere Willys, in het midden.


Hier heb ik 2,5 jaar naar uitgekeken! Nu kan ik op vakantie.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten