zaterdag 8 juni 2019

De laatste fase: Afbouwen

Dat ik nog geen keuringsdatum heb geeft rust. Verder is het ongelofelijk rotweer en voel ik me gammel omdat ik in het vliegtuig uit Moskou een virus heb opgelopen wat maar niet weg wil. Ik heb dus geen zin om onder de auto te liggen om de koppeling af te stellen.
In plaats daarvan doe ik een hele dag hele leuke detailklussen om de motor af te maken.

Nu de motor goed start hoef ik geen benzine meer in de carburateur te gieten en kan het luchtfilter er op. Dat doe ik met de bijbel van Farley in de hand.

Pancake filter

het luchtfilter volgens Farley
Ik breng de canvas beschermbanden op de grill aan en de beide air-deflectors met paardenhaar.





Daarna isoleer ik alle leidingen. Zelfs een expert ziet nu niet meer dat ik 1 extra gele kabel heb aangelegd voor de linker richtingaanwijzer.



Rondkijkend in alle dozen ontdek ik weer mijn massastrips en zie dat ik nog 1 moet aanbrengen tussen basis van de stroomregelaar en de startmotor.


Als allerlaatste monteer ik de oude, verbogen beugel tussen carrosserie en radiator. Foto's in de bijbel van F. laten zien dat dit ding zelfs in 1942 al verbogen was..
Op wat spuit- en schilderwerk na is het motorcompartiment nu helemaal klaar.




Eerlijk gezegd vind ik het totaaloverzicht een plaatje. Maar ja, ik ben partijdig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten