woensdag 2 januari 2019

Verder

Allereerst: iedereen die dit leest een heel gelukkig, gezond en leger-groen 2019 gewenst met mooie ritten en prachtige herdenkingen. 
Behalve voor de lol een paar keer de motor starten doe ik tijdens de feestdagen niets. Ik heb niet alleen pauze in mijn dieet (wat ik op 1 januari moet bezuren met +3kg) maar ook met de Jeep. Ik loop toch voor op schema.
Maar op 2 januari heb ik toch weer zin. Uiteraard. Ik wil rijden. Ik ben nu bijna 2 jaar aan het restaureren. En hoewel ik weet dat ik het sleutelen ga missen als ik straks klaar ben (dat had ik met de Nekaf ook) wil ik nu toch eindelijk wel eens een rit maken. Al was het maar op een houten kistje.
Daar werk ik naar toe. Over een paar weken stellen we de remmen af en leg ik een plank op het frame. Daarop een kistje en dan kan ik rijden.  Ik heb op Youtube een geinig filmpje gezien van een Amerikaan die zo een testrit doet. Zo'n testrit wil ik ook maken want ik heb nog steeds niet al teveel vertrouwen in mijn monteurskunsten
Ik doe wat klusjes in de voorbereiding daar op.
Belangrijk is om voor aandrijving te zorgen. De achterste aandrijfas zit er zo op.


                                                           Inclusief originele NOS borgplaatjes.

De voorste kan nog even niet. Niet alleen omdat ik een spinnelager te kort kom maar ook omdat mijn tussenbak lekt. Dat lager heb ik niet vervangen omdat ik daarvoor de hele bak uit elkaar moest halen terwijl alles er perfect uitzag. Krijg ik daar nu spijt van?? De lekkage is minimaal. Een halve vingerhoed in 2 weken maar toch..........Ik zal het eens aan John laten zien.


Ik zet de uitlaat beter vast. Die rammelt en dat vind ik vervelend. De beugels van de replica passen niet echt goed. Een paar shimplaatjes zijn voldoende.

Als laatste monteer ik een 2e deel van de benzineleidingen. Gek dat bij de replica set van Staman het flexibele deel ontbreekt. Nu kan ik even niet verder.

  Binnenkort alle verfbeschadigingen bijwerken en dan overal met de vetspuit langs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten