zondag 5 november 2017

Dieptepunt in de troep

F is nog steeds bezig met de carrosserie. Hij belt mij met de vraag of ik hem wil helpen met de laatste lasdingetjes omdat zijn armen niet lang genoeg zijn. Samen vullen we de laatste gaten, brengen de laatste verstevigingsdelen onder de body aan en plaatsen we de bijlhouder op de juiste plek. Ook repareren we de scharnieren in de deksels van de gereedschapsruimtes achterin.

90% van de originele body is nog aanwezig. Overal zijn nieuwe lapjes staal ingezet. Wat overblijft is een grote hoop schroot waarvan ik niets bewaar omdat ik het toch nooit meer gebruik.

F is bijna klaar:


Ik ga samen met buurman J verder met het frame. Na een middag en avond krachtwerk, want de meeste bouten en moeren zitten muurvast, hebben we het frame kaal. Daar ben ik blij om want de garage is een enorme puinhoop. Echt een dieptepunt want hoewel ik goed tegen chaos kan ergert het me dat ik langzamerhand niets terug kan vinden en mijn kont niet meer kan keren.
 
Als het frame kaal is brengen we het naar buiten. Ik kan het nu met de hogedruk reiniger doen en met de gridstraler kaal maken. Ondertussen ga ik op zoek naar de afmetingen van een nieuwe Slat accuplaat en naar een nieuwe voorzijde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten