maandag 10 juni 2013

Restauratie van de achterbank

Hartstikke druk met werk (de wereld is nog steeds gek) en privé. Maar gelukkig heb ik nu weer iets meer tijd. Hoewel het nog steeds geen zomer is heb ik geen zin meer om te wachten tot eindelijk de kap van de Nekaf kan. En dus heb ik hem afgelopen weekend weer eens uit de loods gehaald om een stukje te toeren.
Dat viel tegen. Niet omdat de Jeep het niet goed doet. Integendeel, hij rijdt helemaal geweldig maar omdat het stervenskoud is en ik enkel met een hele dikke trui aan fatsoenlijk een tijdje kan rijden.
Dan maar weer een paar kleine klusjes. Ik heb namelijk geen tijd voor de grote dingen zoals de stuurinrichting. Dat moet maar eens als AJ beschikbaar is en het weer goed genoeg is om een heel weekend buiten te werken.
Overigens, nu ik meer ervaring heb, heb ik steeds minder last van de (on)bestuurbaarheid van de Nekaf. Eigenlijk rijdt ie best aardig al zou ik nog steeds graag een keer in een echt goede Nekaf willen rijden.
Maar zoals gezegd, eerst maar een paar kleine leuke dingen:

                          Willy's-Overland fabrieksplaatje met het juiste ingegraveerde nummer.

                                                                       Een sticker (lol)

En daarna de nieuwe klus: de achterbank. De toestand is redelijk. Hij is nergens doorgeroest en de vering is roestig maar goed. Daar kan ik nog wel iets mee. Ik vraag me trouwens af of er ooit al iets mee is gedaan omdat de bekleding namelijk voor een deel met kleine ijzerdraadjes vast zit.
Die knip ik los en ik haal de bekleding voorzichtig weg. De binnenkant van de metalen zitting is wel slecht maar niet onrustbarend.
De bekleding is verkleefd met de roest.


Roestige vering.













En na behandeling.





De komende dagen ga ik de bank gedeeltelijk kaal maken en behandelen. Daarna bouw ik het geheel weer op.

Ondertussen kijk ik ook in de vele dozen met onderdelen. Er zitten 4 gaten in de rechter wielbak. Daar komt  
de radio aansluitdoos (althans, die naam vond ik na heel lang zoeken) Die doos heb ik en die ziet er uit als nieuw. Die komt er over een paar dagen ook in.
Mijn lief vroeg me trouwens waarom ik de bestuurdersstoel niet eerst doe. Nee, die doe ik komende winter. Ik wil namelijk RIJDEN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten