zaterdag 5 januari 2013

De kap d,r weer op.


Na een weekje wintersport was het vandaag goed weer om even aan de Nekaf te werken. Volgens het weerbericht wordt het hier aan het einde van de week ook weer winter en ik wil van die kap af die nog steeds in de garage hangt.
De Nekaf startte onmiddellijk maar wilde niet rijden omdat éémn van de remmen vast zat.. Gelukkig deed ie het wel in z,n achteruit en toen ie los was kon ik vlot naar huis rijden.

De montage van de motorkap was thuis een klusje van nog geen 10 minuten maar beviel me niet. De hele kap zit scheef en dat komt volgens mij omdat de neus scheef op de auto zit. Daar moet ik komende lente toch eens goed naar kijken. Bij het bekijken van oude foto,s van de Nekaf die ik afgelopen zomer heb gemaakt, kon ik zien dat de kap toen ook al scheef zat.
Toen de kap er eenmaal op zat in het volle daglicht, was ik niet echt blij. Volgens mij was ie nog een heel klein beetje streperig terwijl mijn lief en de buurman vol bewondering stonden te ohhhh-en en te ahhhh-en. Mijn lief loste het diplomatiek op: "zie dat maar als camouflage" zei ze.




Omdat het toch een heel klein beetje begon te motregenen besloot ik om alleen maar het rechter spatbord te demonteren en me verder niet bezig te houden met de motor. Ook dat komt wel als het tzt goed weer wordt om buiten te werken.

De rest van de middag ben ik bezig geweest met het kaal maken van het spatbord. De afbijt van Alabastine werkt beter dan het spul van de Gamma. "Tot 15 lagen verf verwijderen in één keer" stond er op de bus. Ik moet zeggen dat ik geen enkel idee heb bij iets waar 15 lagen verf op zitten. Het klopte ook niet want ik moest sommige delen 2x keer behandelen voor de verf los liet. (30 lagen op de Nekaf?)  Maar eerlijk is eerlijk, de Alabastine afbijt is beter.
Komende week ga ik verder met het spatbord. Dat moet wel voorzichtig want er zit een door AJ gedane reparatie in het polyester.
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten